czwartek, 6 lutego 2014

Strach

Wczoraj nieźle najadłam się strachu... Poszłam na pocztę odebrać list polecony zawierający mój paszport, który koleżanka odebrała z tureckiej ambasady. Otwieram paszport, wiza jest, ale... daty, daty się nie zgadzają! Jest napisane od 3 lutego do 5 marca, a pod spodem: 110 dni... Bardzo się zmartwiłam nie wiedząc, o co chodzi. Musiałam poczekać 1,5 godziny na to, aby zadzwonić do ambasady, bo godziny telefonicznych zapytań są wyznaczone. Po ponad 10 próbach połączenia, w końcu ktoś odebrał. Niepotrzebnie się martwiłam, zresztą jak zawsze... Wyjaśniono mi, że ten czas od 3 lutego do 5 marca to czas dany mi na wjazd do Turcji i od tego dnia mam 110 dni pobytu. Po prostu zmieniono zasady. Szkoda tylko, że na nieco mniej rozsądne...
Do wyjazdu pozostało 6 dni. Wczoraj zakończyłam kolejną sesję, teraz czas na potrzebne przed wyjazdem zakupy :)

4 komentarze:

  1. Dobrze, że jednak nie była to pomyłka! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hej
    ja też wybieram się na praktyki do Stambułu :)))) tyle że w marcu
    chciałam Cię zapytać o to jak starałaś się o wizę w konsulacie, miałaś ze sobą tylko porozumienie o praktyki, czy jeszcze osobny dokument z firmy potwierdzajacy twój pobyt ?
    pozdrawiam Natalia (psst czy przypadkiem nie jestes z URz;) ?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jestem z Urz.
      "Wizy dla studentów programu Erasmus Staż

      Studenci udający się do Turcji w ramach programu Erasmus Staż powinni zgłaszać się do Ambasady Turcji w celu uzyskania wizy najpóźniej 4 tygodnie przed planowanym wyjazdem. Należy przyjść do Ambasady Turcji w Warszawie, ul. Malczewskiego 32, w godz. między 09.30 a 12.00 od poniedziałku do piątku i złożyć następujące dokumenty:

      paszport ważny przynajmniej jeszcze 12 miesięcy; ksero paszportu (strony ze zdjęciem);
      wypełniony wniosek wizowy;
      jedno zdjęcie kolorowe (nasze wymagania odnośnie zdjęć: zdjęcie nie może być czarno-białe, musi być kolorowe, aktualne, małego standardowego formatu, ustawienie na zdjęciu obojętne: z uchem bądź en face);
      dwa pisma: jedno od pracodawcy tureckiego (w języku tureckim lub angielskim), poświadczające udział w programie Erasmus Staż, podające imię i nazwisko uczestnika, datę rozpoczęcia i zakończenia pracy w Turcji oraz nazwę i adres tureckiego pracodawcy. Drugie pismo, podające te same informacje jak pismo od pracodawcy tureckiego, powinno być wystawione przez macierzystą uczelnię studenta w Polsce (w języku polskim lub angielskim). Uwaga: bardzo prosimy o przyniesienie oryginałów pism oraz ich kserokopii (oryginały zwracamy, a kserokopie zostają w Ambasadzie);
      opłata: WIZA JEST BEZPŁATNA

      W przypadku pozytywnej decyzji o wydaniu wizy, wiza wydawana jest w ciągu kilku dni (pracownik Ambasady wyznacza datę i godzinę odbioru wizy).

      Wiza ważna jest tyle miesięcy ile podaje pismo od tureckiego pracodawcy, lecz maksymalny okres ważności wizy to 6 miesięcy. Wiza Erasmus Staż uprawnia do jednokrotnego przekroczenia granicy. Po przyjeździe do Turcji studenci mają bezwzględny obowiązek w ciągu 30 dni udać do lokalnego komisariatu policji, do Wydziału dla Cudzoziemców i tam wyrobić sobie dokument o nazwie İkamet Tezkeresi (pozwolenie na pobyt). Na podstawie tego dokumentu można wielokrotnie przekraczać granice Turcji do momentu wygaśnięcia jego ważności."

      Usuń