środa, 30 lipca 2014

Wakacje w Turcji: kwestia wizy turystycznej

Wiele osób decyduje się na wakacje w Turcji, stąd zdecydowałam się wspomnieć, jaki dokument uprawnia Nas do wjazdu na jej teren. Tym dokumentem jest paszport. Turcja nie jest członkiem Unii Europejskiej, więc wybierając się tam, posiadanie paszportu jest warunkiem koniecznym. Drugim warunkiem koniecznym, jest zakup wizy turystycznej. Warto wspomnieć, że przed wyjazdem do Turcji nie musimy w tym celu odwiedzać konsulatu. Wizę warto zakupić przez internet, a potrzebujemy do tego:
  • ważny paszport
  • kartę kredytową lub debetową
Po zakupie należy wizę wydrukować, włożyć do paszportu i jesteśmy gotowi :) Wiza kupiona za pośrednictwem internetu kosztuje 20 USD
Platforma internetowa, na której dokonujemy zakupu wizy: https://www.evisa.gov.tr/
Komunikat ambasady na temat wiz do Turcji: http://ankara.msz.gov.pl/pl/sprawy_konsularne/poradnik_dla_turysty/wizy_do_turcji/

3 komentarze:

  1. Ale Ci zazdroszczę ! :) Turcja to zdecydowanie najpiękniejsze miasto jakie do tej pory widziałam ! Zachwyciło mnie każdym detalem i napewno jeszcze kiedyś tam wrócę ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Turcja to państwo :) Nie ma czego zazdrościć- teraz jestem w Polsce i nie wiem, kiedy znowu zawitam do Turcji.. nie wszystko złoto, co się świeci :)

      Usuń
  2. nie wiedzialam, że jest potrzebna wiza! O kurczę dobrze, zę to przeczytałam :p dzięki za informacje !

    pozdrawiam cieplutko!
    Ania

    OdpowiedzUsuń