poniedziałek, 6 października 2014

Wspaniałe stulecie- znany, turecki serial na antenie TVP 1 !

Dziś obejrzałam na antenie tvp1 pierwszy odcinek serialu Wspaniałe stulecie (Muhteşem Yüzyıl). Cieszę się, że nareszcie polscy widzowie mogą się przyjrzeć losom sułtana Sulejmana Wspaniałego. Słyszałam o serialu wiele dobrego, stąd jestem nim żywo zainteresowana i mam zamiar kontynuować oglądanie, zaciekawił mnie od pierwszego odcinka. Serial jest emitowany w dość nieciekawych godzinach, kiedy większość osób przebywa w szkole/pracy, ale jest także dostępny w serwisie vod.tvp.pl W telewizji można go zobaczyć o godzinie 15:50 od poniedziałku do piątku, a powtórki o godzinie 9:05 rano.
"Dzieje sułtana Sulejmana Wspaniałego i burzliwej miłości do pięknej niewolnicy Aleksandry. XVI-wieczna Turcja. 26-letni Sulejman staje na czele państwa. Szybko okazuje się nie tylko wybitnym wodzem, ale i prawdziwym człowiekiem renesansu - pisze wiersze, zna kilka języków, interesuje się sztuką. W haremie sułtan poznaje miłość życia - Aleksandrę. Najprawdopodobniej to córka prawosławnego duchownego spod Rohatyna, która została sprzedana Turkom i podarowana sułtanowi. Piękna niewolnica, a potem prawowita żona, wywiera duży wpływ na Sulejmana."

1 komentarz:

  1. Hah przypadkowo raz widziałam ten serial i pomyślałam, że cała mniejszość turecka w Polsce pewnie zasiada przed telewizorami :D

    OdpowiedzUsuń